Verslag werkzaamheden houtzaag- koren- en pelmolen Fram 2007

2007: waar was de wind? In 2007 hebben we te maken gehad met veel stille zaterdagen, Vooral in de herfstmaanden was regelmatig te weinig wind om te kunnen zagen. In het jaar van de molen hebben we een aantal bijzondere activiteiten georganiseerd. In februari was een kunstenaar met een groep schoolkinderen te gast op de molen. Op de nationale molendag was er een workshop schilderen. Semtember rwas de maand van de donateurs. Met een muziekgroep zijn we door het dorp gegaan om nieuwe donateurs te werven.Erg geslaagd. Het heeft ons veel nieuwe donateurs opgeleverd.

Het onderhoud heeft weer de nodige tijd, geld en energie gekost. De bovenas is opgetempeld. Er is een nieuwe stellingschoor aangebracht. Lekkage in de zaagschuur is verholpen. De vlaggenmast is vernieuwd en we hebben meer ruimte gemaakt voor het opbergen van onze zagen. December was de maand van de bijzondere kerstverlichting... Het bezorgde ons veel reacties uit molenland. Alles overziend was het een geslaagd molenjaar waar we met plezier op terugkijken. De Molenaars van de Fram

S.A.Pot
T.A.M Krabbendam